Reklamační řád
Tento reklamační řád upravuje práva a povinnosti zákazníků i společnosti xsafety s.r.o. při uplatňování reklamací v internetovém obchodě www.profibryle.cz, a to v souladu s platnými právními předpisy.
Vztahuje se na zboží zakoupené v e-shopu www.profibryle.cz.
Právo na reklamaci
Pokud se u zakoupeného zboží objeví vada, máte právo tuto vadu u nás reklamovat.
Reklamaci nelze uplatnit na zboží:
- u kterého uplynula lhůta pro uplatnění vady,
- které bylo vyrobeno správně, avšak podle chybných podkladů dodaných zákazníkem,
- jež je opotřebované běžným užíváním,
- které má vadu způsobenou uživatelem nebo o níž byl kupující předem informován,
- které bylo nesprávně používáno v rozporu s přiloženým návodem k užití.
Rovněž nelze reklamovat změny a vady způsobené opotřebením, přirozenými vlastnostmi materiálu nebo nedodržením zásad správného užívání a údržby, například:
- poškození chemikáliemi, lepidly apod.,
- poškození v důsledku nesprávného používání či údržby,
- vnější mechanické poškození, oděrky, škrábance,
- opotřebení způsobené intenzivním používáním.
- nesprávným skladováním
Ostatní poškození, která nejsou výše uvedená, posuzuje v rámci reklamačního řízení výrobce:
- olupování povrchové úpravy nevzniklé nevhodným používáním,
- roztržení vzniklé bez zavinění uživatele,
- a další obdobné případy.
Odpovědnost za vady a životnost zboží nejsou totožné pojmy.
Životnost zboží závisí na způsobu a intenzitě používání a nemusí vždy odpovídat době trvání odpovědnosti za vady.
Při intenzivním užívání se může životnost zkrátit oproti době odpovědnosti za vady.
Reklamaci je možné zahájit pouze tehdy, je-li zboží kompletní a v souladu s hygienickými normami.
Vaše práva jako spotřebitele
Lhůta pro uplatnění reklamace
Jako spotřebitel máte právo uplatnit reklamaci do 2 let od převzetí zboží.
Lhůta začíná běžet dnem převzetí. Reklamaci, včetně odstranění vady, vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů.
Při uplatnění reklamace Vám vystavíme elektronické potvrzení s datem uplatnění, popisem reklamace, zvoleným způsobem řešení a kontaktními údaji.
Datum nákupu je třeba doložit prodejním dokladem.
Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu po zjištění vady.
Pokud bude reklamace vyřešena opravou, doba opravy se do záruční lhůty nezapočítává.
V případě výměny za nové zboží běží nová záruční doba od převzetí nového kusu.
Co můžete požadovat?
Zjistíte-li vadu, můžete požadovat:
- dodání nové věci bez vady,
- nebo opravu věci,
pokud však není Vámi požadovaný způsob odstranění vady možný, či je nepřiměřeně nákladný, můžeme jej odmítnout s ohledem na charakter vady a hodnotu zboží. V takovém případě máte nárok na přiměřenou slevu nebo odstoupení od smlouvy, zejména:
- pokud vadu odmítneme odstranit nebo nebyla odstraněna v přiměřené lhůtě,
- pokud se stejná vada vyskytne opakovaně (třikrát a více),
- je-li vada podstatným porušením smlouvy,
- nebo je z okolností zjevné, že vadu neodstraníme včas.
Od smlouvy nelze odstoupit v případě, že se jedná o nepodstatnou vadu.
Svá práva z vadného plnění můžete uplatnit přímo u nás, případně u autorizovaného servisu, pokud je určen k opravě.
Dokud nejsou Vaše nároky z vadného plnění vypořádány, nemusíte jako spotřebitel platit dosud neuhrazenou cenu zboží či její část.
Vaše práva jako podnikatel (nákup na IČ)
Jako podnikatel máte právo reklamovat zboží do 1 roku od převzetí. Lhůta začíná běžet dnem převzetí zboží.
Vyřízení reklamace
K uplatnění reklamace použijte Reklamační list.
Jsme povinni reklamaci, včetně vyřízení a informování, uzavřít nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění (neplatí při nákupu na IČ).
O reklamaci rozhodujeme dvěma způsoby — buď reklamaci zcela či částečně uznáme, nebo ji zamítneme, pokud je neoprávněná. Při přijetí reklamace Vám vystavíme elektronické potvrzení s datem, popisem reklamace, zvoleným řešením a kontaktem. O výsledku rozhoduje výrobce, kterému je zboží zasíláno k posouzení.
Po vyřízení obdržíte potvrzení o datu a způsobu vyřízení či případně písemné zamítnutí reklamace.
Reklamované zboží zasílejte společně s vyplněným reklamačním formulářem na adresu provozovatele e-shopu:
xsafety s.r.o.
Mitrovická 377/306
724 00 Ostrava-Nová Bělá
V případě dotazů nás kontaktujte na info@profibryle.cz nebo na tel.: +420 724 006 101.